Πλοήγηση

Επιχειρηματικό περιβάλλον

.

Επιχειρηματικό περιβάλλον

 

Η οικονομία στην Ελλάδα βρίσκεται σε βαθιά ύφεση. Αυτό δεν αποτελεί συνέπεια μόνο της Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης αλλά είναι κράμα πολλών παραγόντων και κυρίως της κακής πολιτικής και της ανύπαρκτης εθνικής στρατηγικής για την οικονομική βάση. Η έλλειψη παιδείας και τις υποδομών, η έλλειψη οργάνωσης και εξωστρέφειας, ο «ωχαδερφισμός» και πολλά άλλα δεινά, οδήγησαν τη χώρα σε μια κατάσταση που θα μπορούσαμε  να την χαρακτηρίσουμε ως κατάσταση οικονομικής προδοσίας.

 

Κυρίαρχο επακόλουθο της «Κατάστασης Οικονομικής Προδοσίας» είναι το Κράτος να μην θεωρείται πλέον άξιο εμπιστοσύνης.

 

- Δεδομένα Ελληνικής Αγοράς

 

Βρισκόμαστε στο μέσο μιας βίαιης αλλαγής στο μοντέλο της Ελληνικής Αγοράς.

 

Ο κυριότερος παράγοντας της Ελληνικής Οικονομίας, το ίδιο το Κράτος, που επηρέαζε έμμεσα ή άμεσα το ΑΕΠ της Χώρας, (περίπου το 70%), δραπέτευσε. Το Τραπεζικό Σύστημα, έχοντας δεχτεί τεράστιο πλήγμα εμπιστοσύνης, σταμάτησε να τροφοδοτεί επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Η Πτώση της Κατανάλωσης ήταν ένα μοιραίο επακόλουθο.

 

- Επιχειρηματικός Κόσμος

 

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της αβεβαιότητας και της απώλειας σταθερών δεδομένων, η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων εισήλθε σε «Κατάσταση Σύγχυσης».

 

Η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολα κατανοητή, αν την παρομοιάσουμε με τη στιγμή κατά την οποία ξυπνάς ένα πρωί και δεν μπορείς να θυμηθείς το όνομά σου.

 

- Το Μέλλον της Αγοράς

 

Οι ανάγκες της κατανάλωσης είναι ΠΑΝΤΑ εκεί. Το ερώτημα που τίθεται στην πραγματικότητα είναι ΠΟΙΟΣ θα μπορέσει να ικανοποιήσει στο ΜΕΓΙΣΤΟ αυτές τις ανάγκες και ΠΩΣ σε μια αγορά που αλλάζει.

 

- Έξοδος από την Κρίση

 

Κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα πότε η Παγκόσμια Οικονομία θα είναι και πάλι ανοδική. Πρόκειται για ένα Μύθο που οι περισσότεροι έχουμε αποδεχτεί. Στην πραγματικότητα ο Πλούτος που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο είναι τεράστιος και κατανέμεται ανάλογα με την εποχή και την ανταγωνιστικότητα των χωρών ή των οικονομικών ομάδων. Οικονομική Ανάπτυξη έχουμε, επίσης, όταν κάτι εντελώς νέο, πρωτοπόρο, καινοτόμο ή τεχνολογικά εξελιγμένο, μετακινεί τις ποσότητες κατανάλωσης.

 

  • Το Νέο Περιβάλλον
  • Μεγάλες Θεσμικές Αλλαγές πραγματοποιούνται στη Χώρα μας.
  • Το Κράτος έχει αρχίσει να συρρικνώνεται.
  • Το Εργατικό Κόστος συνεχίζει να πέφτει.
  • Οι Συμβάσεις Εργασίας γίνονται ελαστικές.
  • Οι Αξίες μειώνονται.
  • Οι Επιχειρήσεις κλείνουν.

 

Στην ελληνική αγορά δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος κατάλληλος για επενδύσεις.

 

Με «λίγο» Κράτος - θεσμικά θωρακισμένο, και «πολύ» χώρο για Ελεύθερη Οικονομία - έτοιμη για Επενδύσεις, οδεύουμε προς…

 

Το Αμερικάνικο Μοντέλο

 

Προέκυψε μετά τη «Μαύρη Τρίτη». (Αμερικάνικο Κραχ, Τρίτη 29/10/1929). Κατά τη δεκαετία του 1930 δημιουργείται το σημερινό Μοντέλο της Αμερικάνικης Οικονομίας, ξεκινώντας το 1932 και τελειώνοντας το 1938. Μέχρι και πρότινος, το Αμερικάνικο Μοντέλο, γνωστό κι ως «Αμερικάνικο Όνειρο» είχε σταθερό αναπτυξιακό περιβάλλον.

 

- Σε Επιχειρηματικό Επίπεδο

 

Το Αμερικάνικο Κράτος παραχωρώντας στην ιδιωτική πρωτοβουλία την οικονομία, δημιουργεί επιχειρήσεις που επηρεάζουν και κατέχουν κυρίαρχο ρόλο στις κοινωνίες. Η ίδια η επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους, λειτουργεί προστατεύοντας τις περιοχές ευθύνης της κι επηρεάζει άμεσα τον κοινωνικό δομικό ιστό. Στρατηγικά, αναπτύσσονται οι Επιστήμες του Management και του Marketing για να θωρακίσουν τις «θεσμικές» πλέον επιχειρήσεις.

 

- Το Μοντέλο των «Πολυεθνικών»

 

Εταιρείες ικανές να επιχειρούν σε όλον τον Πλανήτη, και να ικανοποιούν καθολικές ανάγκες, βασιζόμενες σε μεγάλα αποθεματικά κεφάλαια, στον ανθρώπινο παράγοντα και στην εκπαίδευση. Οι πολυεθνικοί γίγαντες που ενσωματώνουν ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε επίπεδο Management & Marketing, διεθνώς, πραγματοποιώντας μικρά αλλά σταθερά βήματα ανάπτυξης, είναι οι πυλώνες της οικονομίας.

 

- Το Μοντέλο των «Boutiques»

 

Μικρά και ευέλικτα Επιχειρηματικά Σχήματα, προσανατολισμένα στη μοναδικότητα και την πλήρη εξειδίκευση. Τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά μοντέλα, χρησιμοποιώντας τα ίδια εργαλεία με τις Πολυεθνικές, έρχονται να καλύψουν περιοχές της αγοράς, μικρότερης μαζικότητας αλλά στρατηγικής σημασίας, ενδυναμώνοντας πολλές φορές, ακόμα και τα μοντέλα των Πολυεθνικών.

 

Σε μία αγορά πού "αδειάζει", και αποτελείται από ώριμους αλλά με μικρότερη αγοραστική δύναμη καταναλωτές, το πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι, αν οι επιχειρήσεις θα είναι ελληνικών ή ξένων συμφερόντων. Εάν οι σημερινοί έλληνες επιχειρηματίες, μικροί ή μεγάλοι, θα μπορέσουν να ευθυγραμμιστούν με τα νέα δεδομένα της αγοράς.

 

Επικοινωνία

Αβέρωφ 4 - Καβάλα
Τηλέφωνο: 2510. 225010
Email: info@pap-ba.gr