Πλοήγηση

Πωλήσεις μέσω Internet

eshop

 

Πωλήσεις μέσω Internet

 

Το Διαδίκτυο σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε πωλήσεις 24 ώρες την ημέρα, μέσω μιας πλήρως αυτοματοποιημένης διαδικασίας πώλησης. Το εικονικό κατάστημά σας στο Διαδίκτυο μπορεί να προσελκύσει μια νέα πελατειακή βάση και να παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση στους υπάρχοντες πελάτες.

 

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους τομείς του Διαδικτύου, με τα πάντα - από φρέσκα λουλούδια και ζεστά γεύματα μέχρι μηχανικά εξαρτήματα και δωρεάν μικρές  συμβουλές - να γίνονται αντικείμενο καθημερινής συναλλαγής.

 

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα εξής:

- Τα οφέλη της online πώλησης

- Τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου δικτυακού τόπου

- Τις συνεπαγόμενες δαπάνες

 

Το επιχειρηματικό πλεονέκτημα

 

Η εγκατάσταση ενός καταστήματος στο Διαδίκτυο μπορεί να αποδειχθεί ένας γρήγορος και φθηνός τρόπος να προσθέσετε μια νέα διάσταση στην επιχείρησή σας.

 

Α. Ένα κατάστημα στο Διαδίκτυο σας παρέχει ένα νέο σημείο πώλησης, αφιερωμένο στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και ανοιχτό 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.

- Κερδίζετε νέα πελατειακή βάση.

 

Νέοι πελάτες που δε γνωρίζουν καν την ύπαρξή σας μπορεί να συναντήσουν τυχαία το κατάστημά σας κατά την αναζήτησή τους για προϊόντα ή πληροφορίες.

 

Το Διαδίκτυο έχει δεκάδες «μηχανές αναζήτησης», οι οποίες καταχωρούν αυτόματα σε καταλόγους το δικτυακό τόπο σας, καθώς και τα στοιχεία του καταστήματος και των προϊόντων σας.

 

- Μπορείτε να βελτιώσετε τις υπηρεσίες υποστήριξης και εξυπηρέτησης μετά την πώληση που παρέχονται τους υπάρχοντες πελάτες σας.

- Οι πελάτες που δεν έχουν πρόσβαση σε ένα τοπικό διανομέα για τα προϊόντα σας μπορούν να παραγγέλνουν τα είδη απευθείας. Αυτό ωστόσο ενδέχεται να επηρεάσει τις σχέσεις με τους αντιπροσώπους σας.

- Θα ενισχύσετε την προβολή σε διεθνείς πελάτες και θα τους διευκολύνετε κατά την αγορά των προϊόντων σας.

 

Οι πελάτες μπορούν να παραγγέλνουν τη στιγμή που επιθυμούν, χωρίς να ανησυχούν για τη διαφορά της ώρας.

 

Β. Με την εγκατάστασή του, το κατάστημά σας μπορεί να παρέχει μια αποτελεσματική δραστηριότητα πώλησης.

 

- Χωρίς ενοίκιο και χωρίς υπαλλήλους για τη στελέχωση του καταστήματος, τα έξοδα λειτουργίας είναι χαμηλά.

- Εάν ενεργείτε ως μεσάζων και οι προμηθευτές σας παραδίδουν απευθείας στους πελάτες σας, δεν θα χρειάζεται να διατηρείτε απόθεμα.

 

Αν διατηρείτε ο ίδιος απόθεμα, ακόμα και ένα σχετικά χαμηλό επίπεδο αποθέματος μπορεί να αρκεί για τις δραστηριότητές σας.

 

Οι πελάτες συνήθως δέχονται να γίνει η παράδοση εντός λίγων ημερών, σε αντίθεση με τους πελάτες ενός κανονικού καταστήματος, όπου ο πελάτης περιμένει να αγοράσει το προϊόν επί τόπου.

 

- Μπορείτε να παρακολουθείτε τις ιδιαίτερες αγοραστικές συνήθειες των πελατών, ώστε να τους διευκολύνετε κατά την επαναγορά των αγαπημένων τους προϊόντων.

- Αν πουλάτε πληροφορίες, λογισμικό, μουσική ή εικόνες, μπορείτε να προσφέρετε τη δυνατότητα στους αγοραστές να κατεβάζουν τις αγορές τους άμεσα από το δικτυακό σας τόπο.

 

Γ. Μπορείτε να δοκιμάζετε νέες ιδέες, να τις προσαρμόζετε και να τις εφαρμόζετε σε μεγαλύτερη κλίμακα γρήγορα και οικονομικά.

 

- Η επιτυχία μπορεί να έρθει γρήγορα, αν εντοπίσετε τη σωστή αγορά και κάνετε τη σωστή προσφορά.

- Αποκτάτε χρήσιμες πληροφορίες σε καθημερινή ή ακόμα και ωριαία βάση.

- Αν η ιδέα σας για ένα κατάστημα στο Διαδίκτυο δε λειτουργήσει, μπορείτε εύκολα να αποχωρήσετε και να δοκιμάσετε μια άλλη προσέγγιση.

 

Δε χρειάζεται να ανησυχείτε για απολύσεις προσωπικού καταστήματος, μισθώσεις χώρων ή την απόσβεση των δαπανών επίπλωσης του καταστήματος.

 

 

Τι μπορείτε να πουλάτε

 

Τα είδη που μπορούν να πωληθούν ευκολότερα στο Διαδίκτυο είναι τα προϊόντα που προτιμούν οι χρήστες του Διαδικτύου.

 

Α. Οι περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου είναι νέοι (ηλικίας 18-40).

 

Έχουν σχετικά υψηλά διαθέσιμα εισοδήματα και πολλοί ακολουθούν μια τεχνική κατεύθυνση.

- Τα προϊόντα αναψυχής των καταναλωτών, όπως η μουσική και τα ταξίδια πουλάνε, επομένως, καλά

- Το λογισμικό και ο εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι επίσης ελκυστικά προϊόντα για την ομάδα αυτή

 

Β. Το Διαδίκτυο παρέχει εύκολη πρόσβαση σε ειδικά προϊόντα, τα οποία συνήθως θα ήταν δύσκολο να βρει κανείς.

 

- Το Διαδίκτυο ενδείκνυται για την πώληση οποιουδήποτε συλλεκτικού είδους, όπως για παράδειγμα παλιών κοσμημάτων

- Ορισμένοι προμηθευτές βιολογικών κρεάτων και λαχανικών κάνουν τώρα επιτυχημένες πωλήσεις μέσω καταστημάτων στο Διαδίκτυο

 

Γ. Οι αγοραστές ελκύονται επίσης από προσφορές σε είδη καθημερινής χρήσης. Το όφελος μπορεί να είναι το ευρύ φάσμα προϊόντων, η ευκολία, οι χαμηλές τιμές ή και τα τρία.

 

- Για παράδειγμα, ορισμένα σούπερ μάρκετ δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να παραγγέλνουν τα προϊόντα από το Διαδίκτυο και να τους παραδίδονται για ευκολία στο σπίτι

- Ορισμένα προϊόντα όπως τα βιβλία και τα CD που δε διαφέρουν σε θέματα ποιότητας, οι πελάτες προτιμούν να τα αγοράζουν σε χαμηλές τιμές μέσω του Διαδικτύου

 

Δ. Μπορείτε να πουλάτε πληροφορίες. Το Διαδίκτυο παρέχει ένα έτοιμο κανάλι διανομής, το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να γίνετε ένας ειδικευμένος εκδότης με ελάχιστες επενδύσεις.

 

- Μπορεί να υπάρχει αγορά για ένα ηλεκτρονικό περιοδικό (newsletter) με ένα ειδικό θέμα, όπως τα κλασσικά αυτοκίνητα ή τους υπολογιστές

 

Τι χρειάζεστε από τεχνικής άποψης

 

Αν διεξάγετε για πρώτη φορά εμπορικές δραστηριότητες στο Διαδίκτυο, συνίσταται να ξεκινήσετε σε μια μέτρια κλίμακα.

 

Αφού συνειδητοποιήσετε τι είναι αποτελεσματικό – αν όντως είναι– μπορεί να αυξήσετε τις δραστηριότητές και τις φιλοδοξίες σας από τεχνικής άποψης.

 

Α. Ο Παροχέας  Υπηρεσιών Διαδικτύου σας παρέχει συνήθως το δικτυακό χώρο για το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.

 

Β. Μπορεί να θελήσετε να αγοράσετε το δικό σας όνομα περιοχής στο Διαδίκτυο  (domain name), παρόλο που πολλοί παροχείς υπηρεσιών διαδικτύου σας το παρέχουν δωρεάν.

 

Γ. Το ηλεκτρονικό κατάστημα ελέγχεται μέσω ειδικού λογισμικού, το οποίο οργανώνει το φάσμα των προϊόντων, δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να πλοηγείται στο δικτυακό τόπο και δέχεται παραγγελίες.

- Το πιο συνηθισμένο είδος λογισμικού πακέτου λιανικής είναι το λεγόμενο λογισμικό «καλαθιού αγορών», το οποίο δημιουργεί ένα εικονικό καλάθι αγορών, το οποίο κρατά τις προσωρινές αγορές του πελάτη.

 

Στο τέλος της επίσκεψης, ο αγοραστής επιβεβαιώνει την τελική επιλογή και έπειτα πληρώνει σε μια σελίδα εξόδου.

- Τα καλά συστήματα λογισμικού καλαθιών αγορών, μπορούν να υπολογίσουν τα ταχυδρομικά τέλη και τους φόρους που συνδέονται με κάθε αγορά.

 

Δ. Θα χρειαστείτε εγκαταστάσεις για τη διεκπεραίωση των πληρωμών.

 

Ε. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα χρειάζεται αποτελεσματικό σχεδιασμό και ελκυστικό περιεχόμενο.

 

- Θα πρέπει πιθανώς να προσλάβετε ένα σχεδιαστή για το δικτυακό σας τόπο, ώστε να διασφαλίσετε ότι το κατάστημα είναι ελκυστικό και εύκολο στη χρήση.

- Οι υπάλληλοί σας θα πρέπει να είναι σε θέση να τηρούν ενημερωμένο το περιεχόμενό του. Εδώ περιλαμβάνονται πληροφορίες για ειδικές προσφορές, τιμές, μεθόδους αποστολής και τιμές συναλλάγματος για πελάτες στο εξωτερικό.

- Εάν δεν υπάρχει διαχειριστής δικτύου, θα χρειαστείτε τουλάχιστον κάποιον με επαρκή τεχνική κατάρτιση για να υποστηρίζει τη λειτουργία του συστήματος.

 

ΣΤ.Η εκκίνηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος θα απαιτήσει τις συμβουλές ειδικών.

 

Φροντίστε να αποφύγετε καταστάσεις κατά τις οποίες δεσμεύεστε με σύμβαση να παρέχετε κάτι που δε μπορείτε να προμηθευτείτε.

- Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ένα σύμβουλο για να σας βοηθήσει να προβάλλετε αποτελεσματικά το δικτυακό τόπο σας.

 

Ζ. Ο παράγοντας από τον οποίο πιθανότατα θα κριθεί το αν θα βουλιάξετε ή θα κολυμπήσετε, είναι η επένδυση που θα κάνετε για το μάρκετινγκ του δικτυακού τόπου σας.

 

- Αν δεν έχετε την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψετε πολλά χρήματα για το μάρκετινγκ, θα χρειαστεί να αντισταθμίστε την έλλειψη χρημάτων αφιερώνοντας τον απαραίτητο χρόνο, καθώς και την απαραίτητη προσπάθεια και ενέργεια

- Θα πρέπει να διαφημίζετε και να δημοσιοποιείτε το δικτυακό τόπο σας όπου μπορείτε, τόσο στο Διαδίκτυο, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο

 

Δημιουργία ενός επιτυχημένου δικτυακού τόπου

 

Τα πιο επιτυχημένα ηλεκτρονικά καταστήματα επικεντρώνονται σε ένα είδος προϊόντος και παρέχουν πολλές σχετικές πληροφορίες.

 

Α. Σχεδιάστε το κατάστημα κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εύκολο να το γυρίσει ο επισκέπτης και να κάνει τις αγορές του.

 

- Προτιμήστε απλή σχεδίαση, χωρίς μεγάλες εικόνες ή πολύπλοκα γραφικά, η οποία θα φορτώνει γρηγορότερα και θα εξοικονομεί χρόνο για τους πελάτες. Οι επισκέπτες χάνουν γρήγορα την υπομονή τους όταν ένας δικτυακός τόπος είναι αργός

 

Β. Παρέχετε στους επισκέπτες λόγους για να ξαναγυρίσουν στο δικτυακό τόπο σας. Δεσμεύστε τους όσο το δυνατό περισσότερο.

 

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η καλύτερη ευκαιρία πώλησης παρουσιάζεται όταν ένα άτομο επιστρέφει για τρίτη ή τέταρτη φορά.

 

- Δώστε την εντύπωση στα άτομα που επισκέπτονται το δικτυακό τόπο σας ότι είναι μέλη μιας κοινότητας. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να παρέχετε ειδήσεις, φόρουμ συζητήσεων, καθώς και κριτικές.

 

Για παράδειγμα, ορισμένοι δικτυακοί τόποι-βιβλιοπωλεία προσκαλούν συγγραφείς να σχολιάσουν τα βιβλία τους και τους επισκέπτες να υποβάλλουν τις κριτικές τους.

- Συμπεριλάβετε πολλές πληροφορίες για τα προϊόντα σας.

- Να αλλάζετε και να ενημερώνετε τακτικά το δικτυακό τόπο σας, ώστε να υπάρχει πάντα κάτι καινούριο. Να ανακοινώνετε τα προσεχή προϊόντα προσέλκυσης.

 

Γ. Παρέχετε σελίδες υποστήριξης που βοηθούν τους χρήστες να αξιοποιήσουν στο μέγιστο το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

 

- Συμπεριλάβετε μελέτες περιπτώσεων και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις ώστε να βοηθήσετε τους πελάτες να χρησιμοποιήσουν επιτυχώς το προϊόν σας

- Δημοσιεύετε στο δικτυακό τόπο νέα σχετικά με αναθεωρήσεις προϊόντων, βραβεία και συστάσεις

- Παρέχετε πληροφορίες σχετικά με δικαιώματα πελατών, χρόνους παράδοσης, εγγυήσεις και πολιτικές συναλλάγματος ώστε να περιορίσετε τα προβλήματα σε περίπτωση διαφορών

 

Δ. Συμπεριλάβετε συνδέσεις με άλλους σχετικούς δικτυακούς τόπους, οργανισμούς και κατασκευαστές.

- Οι χρήστες θα αρχίσουν να βλέπουν το δικτυακό τόπο σας ως σημαντική πηγή πληροφοριών για το είδος του προϊόντος σας

 

Ε. Πληροφορήστε τον κόσμο ότι το κατάστημά σας έχει ανοίξει και τον περιμένει.

 

- Διαφημίστε το κατάστημά σας σε σχετικούς δικτυακούς τόπους, είτε πληρώνοντας για διαφημιστικό χώρο τύπου «πανώ» (banner) είτε μέσω της ανταλλαγής αμοιβαίων συνδέσμων (links).

 

Για παράδειγμα, αν ειδικεύεστε στα ανταλλακτικά κιβώτια ταχυτήτων, μπορείτε να ανταλλάξετε διαφημίσεις «πανώ» με ένα προμηθευτή μεταχειρισμένων κινητήρων.

- Χρησιμοποιείτε τη διαφήμιση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ώστε να πείθετε νέους πελάτες να επισκέπτονται το δικτυακό τόπο σας.

- Συμπεριλάβετε τα στοιχεία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στη γραφική ύλη σας, τα έντυπα μάρκετινγκ, καθώς και τις διαφημίσεις σας.

 

Αναπτύξτε το δικτυακό τόπο σας σύμφωνα με τις χρήσιμες πληροφορίες που λαμβάνετε από πελάτες. Όταν αλλάζετε σελίδες ή εισάγετε νέα στοιχεία, να επιστρέφετε και να ελέγχετε την εργασία σας. Είναι εύκολο να κάνετε λάθη, έτσι πάντα να ελέγχετε δεύτερη φορά, διεξάγοντας μια δοκιμαστική επίσκεψη, σαν να ήσασταν πελάτης.

 

Πόσο θα κοστίσει;

 

Το κόστος εγκατάστασης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να περιοριστεί σε μερικές εκατοντάδες, αντί για χιλιάδες Ευρώ. Τα λειτουργικά έξοδα είναι επίσης πολύ χαμηλότερα από τα λειτουργικά έξοδα ακόμα και του πιο μικρού παραδοσιακού καταστήματος.

 

Α. Θα έχετε τα έξοδα εγκατάστασης για το κατάστημά σας, καθώς και για την αγορά του λογισμικού καλαθιού αγορών.

- Η εγκατάσταση μικρών καταστημάτων που πωλούν ένα μικρό φάσμα ειδών γίνεται ορισμένες φορές καταβάλλοντας μια συμβολική τιμή

 

Β. Η μεγαλύτερη προβλεπόμενη δαπάνη σας μπορεί να είναι το μάρκετινγκ του δικτυακού τόπου, τόσο κατά το στάδιο εκκίνησης όσο και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.

 

Γ. Τα κύρια έξοδα λειτουργίας θα είναι οι μισθοί για τους υπαλλήλους που θα ενημερώνουν το δικτυακό τόπο.

- Μπορεί επίσης να πληρώνετε μια βασική χρέωση  στον παροχέα υπηρεσιών διαδικτύου σας για το δικτυακό τόπο σας.

 

Ορισμένοι εξειδικευμένοι παροχείς υπηρεσιών Διαδικτύου προσφέρουν μικρούς δικτυακούς τόπους για αγορές δωρεάν, για να ενθαρρύνουν την κίνηση των επισκεπτών.

 

Δ. Η τράπεζα ή το γραφείο που έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση των συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες σας θα σας χρεώσει μια μικρή αμοιβή διαχείρισης.

 

Ε. Υπάρχουν διάφορες "έτοιμες λύσεις", σχεδιασμένες για να σας εξοικονομούν χρόνο και κόπο. Καταβάλλετε μια αρχική αμοιβή και κάποιες φορές ένα πρόσθετο ποσοστό προμήθειας ανάλογα με τις πωλήσεις.

 

- Μπορείτε να ενοικιάσετε χώρο σε ένα "εμπορικό κέντρο" μαζί με άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα.

 

Ορισμένοι φορείς παροχής προσφέρουν ασφαλή διεκπεραίωση συναλλαγών ως μέρος της συμφωνίας.

- Οι μεγάλες πύλες αναζήτησης, και ειδικότερα η Yahoo.com, προσφέρουν τώρα δικτυακούς τόπους αγορών έτοιμους προς χρήση, οι οποίοι δε χρειάζονται προγραμματισμό.

 

Όσο πιο εξελιγμένος και περίπλοκος είναι ο δικτυακός τόπος και ο τρόπος πληρωμής σας, τόσο περισσότερο ενδέχεται να κοστίσει.

 

Επικοινωνία

Αβέρωφ 4 - Καβάλα
Τηλέφωνο: 2510. 225010
Email: info@pap-ba.gr