Πλοήγηση

Οχτώ συμβουλές επιβίωσης

 

survive

 

Οχτώ συμβουλές επιβίωσης, σε καιρό αστάθειας.

 

 

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αρνούμαστε ότι το πολιτικοοικονομικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά ασταθές, κάτι που κάνει το επιχειρείν και το σχεδιασμό ενεργειών marketing, εξαιρετικά δύσκολο.

 

Ακόμα και οι λίγες επιχειρήσεις που έχουν μια σχετική οικονομική ρευστότητα  ή αποθέματα, αποφεύγουν οποιαδήποτε επένδυση και αναστέλλουν όλα σχεδόν τα σχέδια τους στον τομέα του marketing και της επικοινωνίας, περιμένοντας ίσως καλύτερες ημέρες.

 

Κι όμως, ακόμα και σε αυτό το περιβάλλον υπάρχουν πάρα πολλά που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση, ώστε να εργαστεί όσο το δυνατό αποτελεσματικότερα και να επιβιώσει.

 

Παρακάτω αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες συμβουλές για το πώς θα μπορούσε να δράσει μια επιχείρηση σε αυτές τις συνθήκες ρευστότητας

 

1)  Σχεδιασμός. Σε ένα ασταθές περιβάλλον οι μακροχρόνιοι σχεδιασμοί, έχουν μικρή έως ελάχιστη αξία. Κρατήστε μονάχα ένα πολύ γενικό πλάνο για το έτος, με δυο – τρία εναλλακτικά σενάρια και σχεδιάστε μικρά προγράμματα τρίμηνης και μηνιαίας δράσης.

 

2)  Budgeting. Καθορίστε μικρά ρεαλιστικά budget που θα μπορείτε να διαθέσετε σε αυτά τα βραχυπρόθεσμα χρονικά διαστήματα ενεργειών (π.χ. τρίμηνο) και θέστε συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους.

 

3)  Ενέργειες. Δώστε μεγαλύτερη βαρύτητα σε ενέργειες προώθησης πωλήσεων που έχουν άμεσα αποτελέσματα (εκπτωτικά κουπόνια, ειδικές προσφορές εμπορικές εκθέσεις κλπ)

 

4)  Pricing. Ελέγξτε διεξοδικά την τιμολογιακή σας πολιτική. Εάν κρίνετε ότι κάπου μπορείτε να μειώσετε τις τιμές σας, κάντε το! Επίσης δείτε αν μπορείτε να εφαρμόσετε ευέλικτους (αλλά αξιόπιστους) τρόπους πληρωμής.

 

5)  Προϊόντα. Διερευνήστε το ενδεχόμενο, να προσφέρετε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται στα δεδομένα της  εποχής.

 

6)  Πελάτες Δώστε βάρος στην αύξηση της πιστότητας και την διατήρηση των υπαρχόντων πελατών. Δώστε τους λύσεις – εξοικονομήστε τους χρήματα. Επίσης, βελτιστοποιήστε το client service, την διαδικασία πώλησης και αυξήστε όσο μπορείτε την ικανοποίηση του πελάτη σε διαπροσωπικό επίπεδο.

 

7)  Προμηθευτές Επανακαθορίστε τις συνεργασίες σας, με προμηθευτές και συνεργάτες, προσπαθήστε να πετύχετε καλύτερες τιμές και σχέσεις πληρωμής. Γνωρίστε όσους περισσότερους μπορείτε προσωπικά και συζητήστε τί δυνατότητες υπάρχουν για αποτελεσματικότερες ενέργειες (π.χ. joint ventures κλπ).

 

8)  Έρευνα. Μιλήστε με τον διαφημιστή, τον γραφίστα σας ή με όσους συνεργάζεστε σε θέματα επικοινωνίας και διερευνήστε τις δυνατότητες που υπάρχουν σε εναλλακτικά κανάλια προβολής χαμηλότερου κόστους (π,.χ. guerilla marketing, social media marketing, PR κλπ) Αφού τα βρείτε αυτά τα εναλλακτικά κανάλια, καταγράψτε τα και αξιοποιήστε τα.

 

Το σημαντικότερο όλων είναι να μην μείνετε στατικοί, σε ένα περιβάλλον ρευστότητας. Η ακινησία είναι ο θάνατος της επιχείρησης. Η ψυχραιμία, ο επαγγελματισμός και το ηθικό είναι τα πιο σημαντικά κεφάλαια, τα οποία, ο επιχειρηματίας οφείλει να αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό

 

 

Επικοινωνία

Αβέρωφ 4 - Καβάλα
Τηλέφωνο: 2510. 225010
Email: info@pap-ba.gr